De bevers en welpen ontwaken na een actieve eerste dag. Ontbijten doen ze met een heerlijk gebakken eitje! Zoals bij ieder kamp is er een bonte avond, en na het ontbijt wordt dan ook een act voor de bonte avond voorbereid. Als de voorbereidingen afgerond zijn laten de tovenaars in spe zich van hun creatieve kant zien middels de nodige knutselpraktijken. Het was van korte duur, want twee tovernaars deden hun intrede: Gilbert en Dextro! Onder leiding van die twee hebben ze levend stratego gedaan.
Na een druk ochtendprogramma is het alweer tijd voor lunch met... knakworstjes! Vanzelfsprekend werd daar goed van genoten! Na de lunch maakten de tovernaarsleerlingen kennis met een nieuwe tovenaar van de toverschool: Magic Mike. In ruil voor hulp bij het grote feestdagenspel wilde hij wel een magische toverdrank maken. Zo geschiedde: na het spel stond de toverdrank, een groene slijmerige gelei, klaar in het bos. Niet iedereen was echter even onder de indruk van de toverdrank van Magic Mike... Daarna kwamen ze echter wat bekwamere personages tegen: Tof-fee en Jamai. Onder hun leiding werden toverbezems gemaakt en kregen ze ware vliegles!
Het avondeten was een klassieker: patat! Heerlijk! Na het eten stond het dierengeluidenspel op het programma. In het bos zaten allerlei "dieren" verstopt die de bevers en welpen moesten zoeken. Toen ze echter terug het terrein op kwamen bleken Perka-dementus en zijn onhandige leerling hun rentree gemaakt te hebben! Dat betekende het begin van de bonte avond. Diverse acts van de bevers, welpen en leiding werden opgevoerd: van moppen tappen tot aan dansjes, niets was te gek! Aan het einde van het bonte avond bleek dat alle hulp van de bevers en welpen niet voor niets was, want alle maanden van het jaar zijn weer terug vonden. Daarmee was iedereen geslaagd! Hoera! Met het inzetten van de schemering was de bonte avond afgelopen en gingen de kinderen met een voldaan gevoel richting bed!